Direktor sa saradnicima u posjeti Pogonu Separacija

Separacija ne spada u proizvodne pogone Rudnika mrkog uglja “Kakanj” d.o.o. Kakanj, ali ima izuzetno važnu ulogu u cjelokupnom procesu proizvodnje. Tu se vrše prijem, separisanje i otprema uglja prema krajnjim potrošačima. Najveći dio uglja, preko 95% ukupne proizvodnje, plasira se u Termoelektranu Kakanj.

U srijedu, 25. septembra 2024. godine, Pogon Separacija posjetio je direktor Iso Delibašić, s tehničkim direktorom Elvedinom Čobom, pomoćnikom direktora za proizvodno-tehničke poslove Kasimom Alajbegovićem, zamjenikom rukovodioca Službe zaštite na radu Admirom Merdićem i predsjednikom Sindikata radnika RMU Kakanj Abdelom Fazlićem. Njihov domaćin bio je upravnik Pogona Alen Bešić sa svojim saradnicima.

“Danas smo obišli sve tehnološke faze, počevši od istovara, preko prerade, pa sve do otpreme uglja. Posebno mi je drago što je direktor sa svojim saradnicima obišao svako radno mjesto i svaku mašinu ovdje te dobio uvid u stvarno stanje i potrebe za opremom i radnom snagom,” riječi su upravnika Alena Bešića.

Na Pogonu Separacija se već 71 godinu vrši prijem uglja iz podzemne i površinske eksploatacije, kao i suha i mokra prerada. Za transport s Površinskog kopa Vrtlište koristi se željeznička pruga normalnog kolosijeka, a rovni ugalj s Pogona Haljinići prevozi se teretnim kamionima.

Direktor Delibašić je nakon obilaska izjavio: “Nedavno smo bili na Pogonu Haljinići, tačnije u jami Begići-Bištrani, a danas smo ovdje kako bismo iz prve ruke sagledali situaciju u pogledu opreme i uslova rada. Nije isto čitati izvještaje i direktno pregledati situaciju na terenu. Ovaj je Pogon star, ali predstavlja jako bitnu kariku proizvodnog procesa i od učinkovitosti njegovih postrojenja direktno zavisi kvaliteta otpremljenog uglja. Upravnik nas je upoznao s trenutnim stanjem i nedostatkom radne snage, koji je i dalje prisutan unatoč nedavnom prijemu proizvodnog kadra.”

Neka od postrojenja Pogona Separacija su instalirana još kada se počinjalo s radom, davne 1953. godine i poslovođe su u razgovoru s direktorom naglasili problem nedostatka rezervnih dijelova. Vrijedni radnici, majstori, tehničari i inženjeri svakodnevno pronalaze rješenja i otklanjaju kvarove kako bi se isporuka uglja odvijala bez zastoja.