Pogon Separacija

Pogon Separacija egzistira još od davne 1953. godine, a osnovna djelatnost uključuje:

  • prijem rovnih ugljeva s proizvodnih Pogona Vrtlište i  Pogona Haljinići – jama Begići;
  • suha i mokra prerada rovnog uglja (drobljenje i odabir jalovine);
  • otpremanje kotlovskog uglja za Termoelektranu Kakanj.

Transport uglja s Površinskog kopa Vrtlište vrši se željezničkim transportom (prugom normalnog kolosijeka). Transport rovnog uglja s Pogona Haljinići vrši se teretnim kamionima.

Prerada rovnog uglja prolazi tri osnovne faze, a to su drobljenje uglja na granulaciju max 80 mm, mokro separisanje uglja i utovar asortimana komercijalnog uglja.

Opis pojedinačnih tehnoloških faza i uloga Pogona Separacija u RMU Kakanj

Prijem, transport i istovar rovnog uglja sa pogona PK „Vrtlište“

Transport se obavlja vučnom dizel lokomotivom 724.720 (CZ LOKO) i lokomotivom manevarkom 797.8 s dvadeset teretnih vagona FALS-z kapaciteta 60 m3.
Prijem rovnog uglja na teretne FALS-z vagone s Površinskog kopa Vrtlište, vrši se na Pretovarnom sistemu usipanjem iz prijemnog bunkera. Ugalj je već prošao određene faze prerade (drobljenje i odabir jalovine) tako da je spreman za transport direktno na istresač Termoelektrane Kakanj.
Kompozicija se sastoji od vučne dizel lokomotive (CZ LOKO) i deset teretnih vagona (FALS-z). Pogon Separacija posjeduje dvadeset teretnih vagona i dvije dizel lokomotive  te je na utovarnom mjestu uvijek prisutna jedna kompozicija. Na utovarnom mjestu teretnih vagona instalirana je kolska vaga, na kojoj se vrši vaganje natovarenog uglja.

Prijem, transport i istovar rovnog uglja s Pogona Haljinići

Transport s Pogona Haljinići – jama Begići vrši se drumskim putem, odnosno teretnim kamionima.
Transport rovnog uglja obavlja se kamionima nosivosti 20 do 30 tona. Taj dio transporta trenutno obavljaju treća lica s kojima RMU Kakanj ima ugovor za obavljanje tih poslova. Prijem uglja na Pogonu Haljinići vrši se usipanjem uglja na kamione iz prijemnih bunkera.
Transport se vrši javnom saobraćajnicom, trasom dužine 7-8 km.

Prerada i otpremanje rovnog uglja na Pogonu Separacija

Preradu rovnog uglja čine četiri osnovne faze:

  • drobljenje rovnog uglja i odvajanje sitne jalovine,
  • suho separisanje rovnog uglja (odsijavanje sitnog uglja granulacije +5 do 20 mm),
  • mokro separisanje uglja (dobijanje asortimana krupne i sitne kocke i oraha),
  • sortiranje i utovar asortimana komercijalnog uglja.

Alen Bešić, dipl. ing. maš. – upravnik Pogona Separacija

Rođen je 1984. godine u Kaknju, gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. Zvanje diplomiranog inženjera mašinstva stekao je na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Zenici. U RMU Kakanj je počeo raditi 2010. godine, kao tehnolog za hidrauliku i pneumatiku. Stručni  ispit za vršenje poslova tehničkog rukovođenja položio je 2012. godine. Od 2015. godine preuzima dužnost pomoćnika upravnika za mašinske poslove i zamjenika upravnika na Pogonu Separacija. Na mjesto upravnika tog pogona postavljen je 2021. godine.