Tim koji održava naše najveće mašine

Posjeta Radionici za održavanje osnovne opreme na Pogonu Vrtlište Rudnika Kakanj bila je prilika da zavirimo u svakodnevicu tima koji predstavlja jednu od ključnih karika u procesu površinske eksploatacije uglja i brine se za ispravnost najvećih rudarskih mašina. Njihov posao zahtijeva stručnost, fizičku snagu, preciznost, ali i visok stepen međusobnog povjerenja i timskog duha.

Radionica djeluje u sklopu Sektora za mašinske poslove na čijem je čelu Nihad Husika, a rukovodilac Službe za održavanje osnovne opreme Emir Alajbegović neposredno je zadužen za organizaciju 12 zaposlenika koji rade na održavanju dampera.

Radni dan poslovođe Amira Škulja počinje raportom u 6:30. Njegov prvi zadatak je da napravi dnevni raspored na osnovu informacija o ispravnosti mašina koje u knjigu na radilištu unose nadzornici smjene:
“Svakog jutra u 7 prezentiram kolegama ono što je dogovoreno na raportu i podijelim zadatke. Cilj nam je prvo riješiti dampere s manjim kvarovima, kako bi se oni što prije vratili na radilište. Imam izuzetno stručne, pouzdane i odgovorne ljude, što je jako važno jer su svi poslovi na ovim ogromnim mašinama jako zahtjevni i nužno je posebnu pažnju posvetiti sigurnosti.”

Najiskusniji automehaničar u radionici, Mirza Trako, posebno se ističe predanošću i spremnošću da pomogne mlađim kolegama.Pored njega, već dokazani i pouzdani majstori za održavanje i servisiranje dampera su Elvir Drugović i Suad Šahinović. Novozaposleni Irfan Fetić i Dževad Ganić su tu tek godinu dana, ali predstavljaju ključno pojačanje zahvaljujući višegodišnjem iskustvu u popravci putničkih i teretnih vozila koje su stekli u privatnom sektoru. Adnan Muflizović, koji je član kolektiva od marta 2025. godine, atmosferu u radionici opisuje riječima: “Beton! Ekipa je za deset i super smo se uklopili, a s rukovodiocima imamo jako dobru komunikaciju.” Najstariji zaposlenik u Radionici je autoelektričar Nisad Softić. On ističe odličnu saradnju s automehaničarima i naglašava da “uskaču jedni drugima i svi rade sve”. Njegov kolega, autoelektričar Bajro Kovač je trenutno na godišnjem odmoru.
Važan segment održavanja čine i poslovi dijagnostike, koje s visokom preciznošću obavljaju Semir Vehab i Haris Bilalović. Za vulkanizerske radove je zadužen dežurni bravar Samir Strika, koji je trenutno na bolovanju zbog povrede na radu, a njegove zadatke su privremeno preuzeli ostali članovi tima.

Ogromne mašine – velika odgovornost

U Radionici se održava ukupno 13 dampera: četiri Belaza 75135, pet Belaza 75131 i četiri CAT-a 777D. Najčešći radni zadaci su zamjena disk-pločica, popravka i zamjena amortizera i ležajeva te saniranje oštećenja na šasiji i gumama. Zbog velikih gabarita i težine dijelova, ovdje se sve mora raditi timski.

Redovno se vrše mali, srednji i veliki servisi, a najmanje jednom sedmično se u radionici vrši detaljni pregled svakog dampera.

Posebno su ponosni na dva projekta: uspješnu zamjenu centralnog ležaja na Belazu bez pomoći autodizalice te potpunu obnovu dampera CAT 777D korištenjem raspoloživih dijelova s rashodovanih mašina. Kada je stigao u radionicu, na njemu je bila ispravna samo šasija – a danas je jedno od najpouzdanijih vozila u upotrebi.

Prema riječima rukovodioca Sektora za mašinske poslove Nihada Husike:
“Zahvaljujući zaposlenicima ove Radionice, postignuta je maksimalna raspoloživost dampera na Pogonu Vrtlište. Upravo danas se na Belaz internog broja 68 ugrađuje generator i po testiranju i puštanju u pogon te mašine, svih 13 dampera će biti u funkciji. Posebno pohvaljujem njihovu kolegijalnost i timski rad – svi rade zajedno kako bi posao bio što prije završen i jedni drugima nesebično pomažu.“

Rukovodilac Pogona Vrtlište Edin Muminović u jednom od svojih skorašnjih izvještaja je naveo:
“Ova je ekipa u proteklom period odradila brojne poslove s ciljem osiguranja maksimalne ispravnosti dampera.  Zamjena centralnog ležaja na Belazu 75131 bila je jako složena i zahtijevala je rastavljanje mašine na dva dijela, a oni su taj zadatak uspjeli izvršiti samo uz pomoć hidraulične i ručne lančane dizalice. Izvršena je i ugradnja motora na damperu Belaz 75131, pri čemu su zaposlenici Radionice za održavanje osnovne opreme spojili sve potrebne komponente i pripremili motor za startanje, pokazujući izuzetnu angažovanost i stručnost.“

Ovaj tim se izdvaja kombinacijom iskustva, inicijative i solidarnosti. Svaki kvar za njih je izazov koji rješavaju zajedno, s jasnim ciljem – da mašina što prije bude spremna za rad. Posvećenost, stručnost i timski duh čine ovu Radionicu važnim osloncem površinske eksploatacije.