U Rudniku Kakanj uvijek nastojimo prepoznati i istaknuti radnike koji se svojim znanjem, trudom i odgovornošću izdvajaju na terenu. Jedan od takvih primjera je naš novozaposleni automehaničar Senad Gadžun, čije su vještine u održavanju i popravci vozila već izazvale oduševljenje među kolegama i za kojeg kažu da je bolji od ovlaštenih servisa. Posjetili smo ga na radnom mjestu kako bismo saznali više o njegovim vještinama, iskustvu i svakodnevnim izazovima. Plan je bio napisati priču o njemu kao pojedincu koji se istaknuo u popravci putničkih vozila i starih kamiona marke Renault, ali on naglašava da je za postignuto zaslužan cijeli tim radionice u kojoj radi.
Senad je kao dijete razvio ljubav prema automobilima i odlučio pohađati školu za automehaničara. Bio je dio prve generacije te struke u srednjoj školi u Kaknju. Nakon 25 godina rada u vlastitoj automehaničarskoj radionici, u augustu 2024. godine pridružuje se kolektivu Pogona Vrtlište Rudnika Kakanj i od prvog dana pokazuje posebnu stručnost i posvećenost. Isprva je radio na drugom radnom mjestu, ali je na vlastiti zahtjev prešao u radionicu – upravo tamo gdje, kako kaže, istinski pripada.
Radionica za održavanje i servisiranje osnovne opreme na Pogonu Vrtlište danas broji četiri automehaničara, koji kao uigran i odgovoran tim vrše popravke različitih motornih vozila, od putničkih automobila do cisterni i kamiona. U skladu s odlukom direktora Društva Ise Delibašića iz decembra 2024. godine, u ovoj radionici održavaju se sva motorna vozila u vlasništvu Rudnika koja izlaze u javni saobraćaj. Time se izbjegavaju visoki troškovi eksternih servisa i ujedno na najbolji način koriste znanja i vještine novih radnika, koji su preuzeli važnu ulogu u nesmetanom odvijanju svakodnevnih operacija.
Novozaposleni automehaničari Senad Gadžun i Mustafa Čobo specijalizirani su za putnička vozila, dok Mahir Tabaković i Mirsad Trako već dugi niz godina uspješno održavaju rudničke kamione. Posebno su vični popravci starih kamiona marke Renault, a u posljednje vrijeme preuzimaju i manje popravke na novim kamionima IVECO Astra, čime se značajno smanjuju zastoji i ubrzava rad na terenu.
Svakog jutra mehaničari pregledaju sva vozila prije nego što ona krenu na radilište – provjeravaju se gume, ovjes te curenje ulja ili goriva. Ako neko vozilo ne zadovoljava tehničke uslove, isključuje se iz upotrebe i odmah servisira. Prioritet imaju radna vozila koja moraju što prije biti vraćena u funkciju, kako bi se omogućio neometan nastavak iskopavanja.
Najzahtjevniji zadatak za njih je sastavljanje motora – posao koji zahtijeva preciznost, iskustvo i strpljenje. Mehaničari su svjesni da se tehnologije stalno mijenjaju i neprestano uče kako bi mogli odgovoriti na izazove – bilo da je riječ o poslu u radionici ili izlasku na teren kada vozilo stane zbog otpalog točka ili puknuća kardanskog krsta. Nerijetko se dešava da se kvarovi koji se ne mogu riješiti ni u ovlaštenim servisima uspješno otklone upravo ovdje.
Trenutno se u radionici radi generalni remont motora cisterne za vodu Iveco, ali se taj posao povremeno prekida kako bi se hitno riješili kvarovi na drugim vozilima – poput popravke dovoda goriva na kamionu Renault ili zamjene amortizera na Škodi Yeti. Takva dinamika zahtijeva timski duh i fleksibilnost, a upravo su to osobine koje ovaj kolektiv svakodnevno pokazuje.
Nihad Husika, tehnički rukovodilac za mašinske poslove na Pogonu Vrtlište smatra da su novi zaposlenici donijeli viši nivo znanja u segmentu održavanja putničkih motornih vozila i jako je zadovoljan radom kompletnog tima. Navodi da su uspjeli u pogon vratiti tri stara kamiona marke Renault te da je generalni remont motora cisterne Iveco koji se trenutno vrši u radionici prvi takav zahvat na Pogonu od 2013. godine, kada je rađen generalni remont motora dampera Perlini.
Prema riječima tehničkog rukovodioca Pogona Vrtlište Edina Muminovića:
“Senad Gadžun se od prvog dana pokazao kao izuzetno sposoban i posvećen. Zajedno s kolegama iz tima postavlja precizne dijagnoze i nudi brza i kvalitetna rješenja. U više navrata su riješili kvarove koje nismo mogli otkloniti ni uz pomoć vanjskih servisa. Takve zaposlenike treba cijeniti i podržati.”
U radionici vlada užurbana i pozitivna atmosfera. Kolege se međusobno poštuju, pomažu i uče jedni od drugih. Svako ima svoju specijalnost, ali se svi međusobno dopunjuju. Njihov nadzornik Hasan Kubura, koji ovih dana odlazi u zasluženu penziju, ističe da je ponosan što završava karijeru u ovakvom kolektivu.
Radionica za servisiranje i održavanje osnovne opreme na Pogonu Vrtlište primjer je zajedničkog rada, stručnosti i međusobnog poštovanja koji, uz jasnu viziju i odgovorno rukovođenje, dovode do odličnih rezultata. U Rudniku Kakanj imamo još takvih primjera i u narednom periodu planiramo predstaviti i druge pojedince i timove koji daju poseban doprinos radu na pogonima i u radnim jedinicama.